Γράφημα γραμμών με χρονογραμμή και ερωτήματα, σχετικά με τον παγκόσμιο πληθυσμό. Στόχος της προτεινόμενης δραστηριότητας είναι να μελετήσουν οι μαθητές την εξέλιξη του παγκόσμιου πληθυσμού, αλλά και να προβληματιστούν σχετικά με τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Πιο αναλυτικά, στο γράφημα παρουσιάζονται η εξέλιξη του πληθυσμού της Γης από το 1800 έως το 1940 (κατ’ εκτίμηση), ο πραγματικός πληθυσμός της Γης κατά τα έτη 1940-2000, καθώς και τρία ενδεχόμενα σενάρια σχετικά με την εξέλιξη του πληθυσμού από το 2000 έως το 2100. Συγκεκριμένα, για το διάστημα 2000-2100 η γραφική απεικόνιση της πιθανής εξέλιξης του πληθυσμού αφορά στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) φυσιολογική εξέλιξη, με βάση τα έως τώρα δεδομένα, β) πιθανή εξέλιξη του πληθυσμού, αν αντιστοιχούν 1,5 παιδιά ανά οικογένεια και γ) εξέλιξη του πληθυσμού, αν αντιστοιχούν 2,5 παιδιά ανά οικογένεια.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ:
Γιάννης Σαλονικίδης, Εκπαιδευτικός ΠΕ70 Δασκάλων
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΟΜΑΔΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ:
Κατερίνα Κλωνάρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήματος Γεωγραφίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΧΟΡΗΓΟΣ ΑΔΕΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ: ΙΤΥΕ “ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ”
ΕΚΔΟΤΗΣ: ΙΤΥΕ “ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ”
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ: Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα (LOR)
Διεύθυνση αναφοράς: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3176
Το παρόν αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακό Σχολείο Ι: «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΥΠΠΕΘ, το οποίο υλοποιήθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο -ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Επικαιροποιήθηκε / βελτιώθηκε στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ: Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΥΠΠΕΘ, το οποίο υλοποιείται από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο -ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.